A te telód köreid legegyedibbje?

FlashManiacs

FlashManiacs

[Samsung Galaxy S] Darky’s Rom V9.3

2011. február 22. - [Thorax]

Sziasztok!


Új szerkesztőként először is szeretnék bemutatkozni egy kicsit.Hétköznapi nevem Gábor, Budapesten élek, 21 éves vagyok, egyelőre tanulok.Eddig két androidos telefon járt nálam, egy Galaxy Spica illetve jelenleg egy Galaxy S. Mind a kettő eredetileg a 20as szolgáltatótól érkezett de egyiken sem maradt meg sokáig a hivatalos ROM …

Remélem érdekes információkkal tudok szolgálni a későbbiekben erről a telefonról. Én december óta nagyon megszerettem a gyorsasága, a nagy tárhely, és nem utolsó sorban a 4″-os kijelző miatt…Na de lássuk a ROM-ot mint olyat önmagában:

 

Előszó.

A Samsung Galaxy S-re jelenleg nagyon sok custom/egyedi rom tölthető le, és egyik sem rossz, de vannak alapvető különbségek. Jelenleg általában Darky romját ajánlják mindenkinek mivel már a sokadik verziónál tart és emiatt előnyt élvez a többivel szemben, illetve van egy Doc’s & Stefunel’s rom ez kitchenes, de erről később.

Maga a ROM.

Mint a címből is kitaláltátok Darky V9.3-as (béta) romját mutatom be.
Ez a ROM a 2.2.1-es Androidot használja méghozzá egy I9000JPY alapsávval, és egy Voodoo Kernellel.

 

A ROMot egy picit már belaktam, de csak annak érdekében, hogy reális képet tudjak adni arról, hogy hogyan működik a hétköznapokban.

Alapból kapunk egy átalakított TW Launchert ami hasonlít a gyári 2.2-es ROM kezdőképernyőjére de azért vannak itt újdonságok.
Alul 5 ikon fér el, a menü gomb középre került, jobbra és balra pedig 2-2 általunk kiválasztott programot helyezhetünk el.

 

A színek a 2.3-as Gingerbread témáját követik de inkább egy-két képpel ilusztrálnám.

 

A kezdőképernyő alapból el tud fordulni két irányban is(jobbra/balra) az élő háttérképeket természetesen kezeli.

Alapból 7 oldalunk van de bármikor kedvünkre alakíthatjuk ezt a számot. A testreszabhatóság megegyezik a gyári rom lehetőségeivel kis kiegészítésként még lockscreent (billentyűzárat) is választhatunk magunknak a beállításokban.

Hétköznapi használat

A ROMba belenyúlni nem kell, tökéletesen működik alapbeállításon ha a wipe megtörtént.

A hétköznapok során problémával nem sűrűn találkoztam, néha előfordul egy – egy kisebb akadás, illetve nekem a beépített galéria nem tetszik, mindig újratölti a képeket, ami bár nem tart sokáig de azért zavaró tud lenni ha valakinek meg akarsz mutatni valamit és várni kell fél percet, hogy betöltögesse a képeket.

Zene: lejátszóból kapunk a gyári mellé egy MIUI Music nevű lejátszót, amit bár én még nem tudtam alapértelmezettnek beállítani de szerintem sokkal jobban működik mint az alap lejátszó. Az elején írtam a kernelről, amihez hozzátartozik egy program a Voodoo Controll App amivel a telefonban lévő hangkezelő chip erősítését, feldolgozási minőségét lehet állítgatni ami által sokat erősíthetünk a fülhallgató kimeneten.

 

Kamera: tökéletesen működik, minden beállítás elérhető. Amire nem árt odafigyelni, hogy alapvetően valami miatt a képeket 640x480ban, a videót pedig 720x480ban rögzít, ezt állítsátok át mielőtt fényképeznétek.

Wifi/mobilnet: nem volt gondom, az itthoni TP-link routeremre fél másodperc alatt rácsatakozik és meg is tartja a kapcsolatot. A mobilnet is kiválóan működik.

GPS: kifejezetten jól működik, Igo-val és Sygic Aurával próbálkoztam, itt a belvárosban a házak között tökéletesen navigál nem dobálja el a jelet.

 

Végszó

Nekem alapvetően a Darky ROM nagyon tetszik, ajánlom mindenkinek szerintem ez a jelenleg elérhető ROMok közül a legjobb egyaránt stabilitásban és gyorsaságban.

Quadrantban általában 1400-1500 közötti pontot ér el így a telefon, ami szerintem nem rossz a gyári számokat elnézve.

 

Pro: Nagyon szép és jól átgondolt téma, gyors stabil működés.
Kontra: Viszonylag erős akkumulátor használat, bár még így is jobb a gyárinál.

Értékelés:  5/5

Köszönöm, hogy elolvastátok a cikket, remélem tudtam segíteni a ROM megismerésében.

Sziasztok!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása